Zásady efektivního učení
Ve škole se žáci většinou dozvědí, CO se mají naučit, ale ne vždy vědí, JAK se naučit. Proto si k učení musejí hledat vlastní cesty, je jich již spousta objevených.
Mnohé z technik učení jsou přitom tak jednoduché a účinné!
Využili jsme tedy jedinečné nabídky Knihovny Bedřicha Beneše Buchlovana a dostali tak zajímavou příležitost zúčastnit se s našimi žáky některých tříd praktického nácviku vybraných technik, nazvaného "Zásady efektivního učení". Akce se uskutečnila přímo v prostorách knihovny, kde nás všechny do uvedené tématiky zasvětila paní Vaďurová.
Samotný začátek se pochopitelně neobešel bez nezbytné teorie. Po objasnění základních pojmů, týkajících se problematiky učení, následovala první praktická věc - naučili jsme se, jak používat krabičkovou metodu učení se cizích slovíček, která ovšem nebyla zdaleka tou jedinou. Měli jsme možnost vyzkoušet si metodu loci nebo třeba používání rýmů a příběhů, akrostikum a paměťové háčky. Ideálním bylo nenásilné propojení teorie i praxe. Žáci také velmi ocenili příležitost vyzkoušet si vše přímo na místě .
V posledních minutách přednášky jsme se ještě dozvěděli, co je tréma a jak proti ní bojovat.
Chcete se i vy dokázat efektivně (=rychle) učit? Je vaším hlavním cílem hrát si s pamětí a vystavovat tak na odiv svůj sexy mozek?
Pakliže jste na otázky odpověděli ano, domníváme se, že uvedená akce v uherskohradišťské knihovně by pro vás mohla představovat to pravé a zcela určitě velmi přínosné seznámení s daným tématem.